Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ranní vstávání.

30. 5. 2009

 

Obrazek

Přivítejme nové ráno ranní rozcvičkou v posteli.....

Cvik 1 - Aktivní probouzení.

Neopouštějte postel hned po zaznění budíku,dopřejte si pět minut aktivního probouzení.Překulte se na záda a v souladu s dechem nejprve stahujte ramena dolů směrem k nohám(výdech)tak,že se Vám prodlouží krk.Poté ramena vytáhněte k uším(nádech),až bude krk doccela kratičký.V klidu do desetkrát zopakujte.Pak desetkrát protáhněte nohy,jako byste si je chtěli prodloužit,a nakonec desetkrát vtiskněte hlavu vždy na tři sekundy do polštáře.

Cvik 2 - Sílová zkouška.

Ještě zůstaňte ležet na zádech,je čas na posílení zádových svalů.Natáhněte pravou nohu a patou tlačte vší silou do podložky,současně ale tlačte do matrace i dlaní levé ruky položené podél těla.Tlačíte tedy křížem.Poté končetiny samozřejmě vystřídejte,tlačte levou patou a pravou dlaní.Desetkrát na každou stranu.

Cvik 3 - Tlak rukou.

Posaďte se na okraj postele,ale skutečně jen na krajíček,že skoro padáte.Chodidla jsou zhruba v šíři ramen,pořádně zapřená o zem.Poté se dlaní levé ruky dotkněte vnitřní strany pravého kolene a tři vteřiny proti němu tlačte.Tento cvik opakujte dvacetkrát,pak vyměňte strany.Posílíte tím nejen břicho,ale také prsní svaly a ramena.

Cvik 4 -Povzbuzení krevního oběhu.

Stále sedíte na kraji postele.Bez pomoci rukou se svižně postavte tak,abyste zůstali stát na špičkách nohou na zaťatých prstech,s rukama nataženýma vpřed v úrovni očí.Pozor je to náročné na rovnováhu.Poté se pomaličku posaďte a opět přejděte svižně do stoje.Opakujte dvacetkrát.Posílíte svaly nohou a zlepšíte práci žil.

Cvik 5 - Kroužení nohou.

Položte se zpátky do postele,lehněte si na pravý bok.Zapřete se o předloktí pravé ruky tak,aby předloktí bylo v pravém úhlu k tělu.Pak ohněte nohy v kolenou a zvedněte pánev,takže budete spočívat jen na předloktí pravé ruky a lýtku pravé nohy.Natáhněte horní(levou)nohu a namalujte jí pět kroužků vpřed a pět vzad.Cvičení ještě dvakrát zopakujte na stejnou stranu,poté si lehněte na levý bok a namalujte třikrát pět kroužků pravou nohou.

Cvik  6 - Simulátor běhu.

Následující cvik má dva stupně obtížnosti.U jednodušší varianty se opřete nataženými pažemi o zeď tak,že jste obličejem otočeni ke zdi,od které jsou nohy vzdáleny na jeden velký krok.Pro těžší variantu se rukama opřete o stůl nebo dokonce o hranu postele.Dbejte na to,aby tělo od hlavy až k patám tvořilo jednu pevnou přímku.V této poloze střídavě přitahujte kolena směrem k bradě.Začněte s dvaceti opakováními na každou nohu a postupně frekvenci zvedejte až na šedesát opakování,rozdělených do tří etap.Tento cvik povzbuzuje krevní oběh,navíc posiluje svaly celého těla.

Cvik 7 - Rovnováha.

Na závěr a také k povzbuzení koordinace obou mozkových hemisfér dělejte velké výpady s ohnutými koleny střídavě vzad a do strany.Horní část těla přitom zůstává vzpřímená,ruce spočívají na bocích.Začněte pravou nohou a jděte pomalu co nejvíce vzad.Chvíli tam vydržte,poté se vraťte do výchozí pozice.Ten samý cvik proveďte i na levou nohu.Pak pravou nohou do strany,poté levou.Během cvičení si hlídejte,aby byla obě kolena stále pokrčená.Celou proceduru opakujte dvacetkrát.

Cvik 8 - Zklidnění.

Do nového dne je dobré vyrazit uvolněně,nikoli s pulzem,který bije jako o závod.Postavte se zlehka rozkročeni a v souladu s dechem kružte rameny vzad.Při nádechu jdou ramena nahoru,při výdechu dolů.Kroužení rameny opakujte desetkrát vzad a desetkrát vpřed.

Tak ,a teď jste skvěle nastartovaní do nového dne.

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář